Microsoft Flight Simulator X

Z FSX
(Přesměrováno z FSX)
Přejít na: navigace, hledání
FSX-dvd-box.png

Vývoj: Microsoft Studios

Flight Simulator X, zkratka FSX, je letecký simulátor od společnosti Microsoft. Byl vydán v roce 2006, ve stejném období, jako Windows Vista. Jeho zdrojové kódy si licencovala společnost Lockheed Martin. Dále ho rozvíjí pod názvem Prepar3d jako vojenský letecký simulátor.

Obsah

Instalace

Neinstalujte hru do Program Files, ale raději na extra disk typu VelociRaptor, nebo SSD, 100 GB kapacita stačí. Pokus se přeci jen rozhodnete nainstalovat FSX do Program Files, vypněte UAC, nebo spouštějte fsx.exe a všechny doplňky s právy administrátora.

K nastavení instalačního adresáře je potřeba zvolit pokročilý způsob instalace.

Realita

Alt Gr > Aircraft > Realism settings. Current realism settings na Hard a poté jen přepnout Crashes and damage na Ignore crashes and damage, protože třeba na lětišti v Reykjavíku jsou na pojížděcí dráze stromy, někdo jiný se může nasadit na dráhu zrovna když startujete, některé objekty mají vysoké neviditelné stěny a podobně.

Nastavení grafiky

Graphics

  • Target frame rate: Unlimited.
  • Resolution: na CRT dle libosti, na LCD přesně na nativní rozlišení monitoru.
  • Filtering: Antisotropic.
  • Anti-aliasing: ano, zkontrolovat zapnutí antialiasingu na softwaru od výrobce grafické karty.
  • Global texture resolution: Very high.
  • Preview DirectX 10: ne, protože pak nejsou vidět MTL livery.
  • Lens flare: ano.
  • Light bloom: ano.
  • Advanced animations: ano.

Aircraft

  • Show cockpit ToolTips: ne.
  • High-resolution 3-D cockpit: ano.
  • 2-D panel transparency: 0%.
  • Aircraft cast shadows on the ground: ano.
  • Aircraft cast shadows on itself: ano.
  • Aircraft landing-lights illuminate ground: ano.

Scenery

  • Level of detail radius: Large.
  • Mesh complexity: 100.
  • Mesh resolution: 5 m.
  • Texture resolution: 7 cm.
  • Water effect: Mid 1.x.
  • Land detail textures: ano.
  • Scenery complexity: Extremly dense.
  • Autogen density: Extremly dense (při nízkých FPS snížit).
  • Ground scenery shadows: ne.
  • Special effects detail: Medium.

Weather

  • Cloud draw distance: 60mi / 96km (tím se hodně sníží výpočetní náročnost).
  • Thermal visualization: None (pokud se neučíte s větroněm).
  • Cloud detail: Detailed clouds.
  • Download winds alot data with real-world weather: ano.
  • Disable turbolence and thermal effects on aircraft: no.
  • Rate at which weather changes over time: No change (když načte čerstvé počasí, skokově se změní tlak, což prudce změní IAS a může nastat overspeed).

Traffic

  • Airline traffic density: 0% (traffic poskytuje IvAP).
  • General aviation traffic density: 0% (traffic poskytuje IvAP).
  • Airport vehicle density: None (zásadně se nesnaží vyhnout kolizím s letadly).

Settings.cfg

Po změně nastavení grafiky ve hře je vždy nutné otevřít soubor %USERPROFILE%\Documents\Flight Simulator X Files\settings.CFG a upravit záznamy:

  • TEXTURE_MAX_LOAD=4096 (pro [vfr-czech-republic|ortofotomapy ČR] v plné kvalitě).

Fsx.cfg

Pokud máte rozlišení monitoru v poměru 16:9, musíte si upravit virtual cockpit. V souboru %APPDATA%\Microsoft\FSX\fsx.CFG upravte v sekci [Display] položku WideViewAspect na hodnotu True.

Sekce [JOBSCHEDULER], položka AffinityMask nastavuje, kolik jader procesoru může proces fsx.exe využít. Pokud nerozumíte tomu, co nastavujete, vystavujete se zbytečnému riziku.

For 2-core 4-thread CPU

15 = 1111 = all 4 cores
14 = 1110 = last 3 cores (od nejnižšího bitu k nejvyššímu)
7 = 0111 = first 3 cores
3 = 0011 = first 2 cores
1 = 0001 = first core

For 4-core 8-thread CPU

255 = 11111111 = all 8 cores
254 = 11111110 = last 7 cores
252 = 11111100 = last 6 cores
127 = 01111111 = first 7 cores
63 = 00111111 = first 6 cores

For 6-core 12-thread CPU

4095 = 111111111111 = all 12 cores
4094 = 111111111110 = last 11 cores
4092 = 111111111100 = last 10 cores

Předcházení pádu

  • Nepoužívat Real Environment Extreme engine, případně ho použít jen pro nainstalování lepších textur.
  • Stáhnout UIAutomationCore.dll a umístit do root adresáře FSX.
  • Nastavit buffer pools v fsx.cfg:
[BufferPools]
UsePools=1
PoolSize=15000000
  • Předcházení špatné adresaci na grafických kartách s velkou kapacitou paměti v fsx.cfg:
[GRAPHICS]
HIGHMEMFIX=1

Nečitelné písmo nabídek

Na grafických kartách ATI může být text nabídek či ATC nečitelný (rozmazaný, rozsypaný). Řešením je v Catalyst Control Centre (CCC) v sekci 3D / Mipmap nastavit "Mipmap Detail Level" na vyšší hodnotu (Quality, lépe High Quality).

Předcházení zmatení

Některé klávesy zapínají a vypínají funkce, které při nechtěné aktivaci mají matoucí vliv na pilota. Nechtěné stisky kláves jsou časté zejména když se vyplňuje letová trať do CDU a pilot zapomene zapnout směrování stisků kláves do CDU. Tím klávesy obsluhuje FSX a zapne tak patřičné funkce. Je vhodné vypnout mapování těchto kláves:

  • Slew mode (on/off) - klávesa Y

Reference

Osobní nástroje
Jmenné prostory

Varianty
Akce
Navigace
Nástroje